Thursday 18 February 2010

Цигарена държава

Вчера държавата официално се отказа да забрани на пушачите да вършат любимата си дейност на обществени места. Не това е проблема, аз самият съм против всякакви забрани. Работата е там, че нашите най-висши служители просто се отказаха да решат проблема по какъвто и да е начин. Още по-лошо - оставам с впечатлението, че те просто не искат да разпознаят проблема като такъв. Какво толкова, че подлагат (около) половината от населението на страната на своеобразен геноцид? Важното е, няма да им се налага да правят усилие да вкарат в ред нещата. А и приходите към хазната няма да намаелят от тази толкова процъвтяваща и доходна индустрия. Вярно е, че наистина ще излезе скъпо и безрезултатно да се образоват гражданите за вредите.
Аз не съм против пушачите - нека правят каквото си искат. Но съм много против да дишам всичките тези боклуци. Сякаш целия трафик по улиците не ни е достатъчен. Ще ми се обществената реакция да беше поне толкова гневна колкото към решенията за ГМО, защото според мен тютюнопушенето не е по-малък проблем.
Хайде стига сте чели. Просто идете да си запалите една. Само имайте смелостта да уважавате хората окло вас.

No comments: